Pora na ciąg dalszy opowieści z pól walk kampanii Irackiej. Tym razem mini-relacja z dnia drugiego Konwentu w Niepołomicach. Ponownie przenosimy się do An Nasiriyah.
Nasza wesoła gromadka ! :-) |
Zapraszam do lektury!
Dzień 2
Scenariusz nr 6 z suplementu Osprey Force on Force "Road to Baghdad" "The ALAMO".
*Czas scenariusza: 8 tur wedle zasad Force on Force
*Inicjatywa przez cały czas po stronie USMC
*Specjalne zasady:
- Fedaini to siły nieregularne (irregular fighters) co turę (licząc od tury 2.) z różnych stron planszy (oprócz strony Południowej) wchodzą losowo różne jednostki wspierające bojowników irackich w walce z USMC
- Wartość obrony przeciwlotniczej irackiej to wedle zasad - środowisko lekkiej obrony przeciwlotniczej (brak pocisków kierowanych - możliwe sporadyczne ZSU/ZPU)
- ALAMO to dwupiętrowy budynek dający osłonę +2 kostki obrony dla Marines w środku
- Wsparcie dla USMC to w kolejności:
a) w turze nr 2. samotna, zagubiona AAV-ka uciekająca przez miasto, przecinająca planszę, niezatrzymująca się przed samym ALAMO (ostrzeliwuje wszystko i ucieka)...
b) w turze nr 4. M1A1 Abrams "Black Knight" przybywa asystować i zabrać ciężko rannych Marines aż do tury 5. kiedy sam się wycofa...
c) w turze nr 6. pluton zwiadu na czterech opancerzonych HMMWV (2 x .50 cal, 1 x Mk19, 1 x M240 GPMB) dowodzony przez Sgt. Doran'a przybywa na ratunek...
- Kamerzysta Al-Jazeera - kręci on film propagandowy dla irackiego reżimu - każdy zabity, ranny lub wzięty do niewoli Marines w jego Line of sight dodaje +1 pkt zwycięstwa dla strony irackiej. Zabicie go wywoła negatywny efekt w mass-mediach (-3 pkt dla strony USMC)
- Amunicja USMC - kończą się zapasy w turze nr 5 (-1 Firepower dla wszystkich), należy wtedy wysłać Marines po amunicję do AAV-ki (pod warunkiem, że Fedaini jej wcześniej nie splądrują...)
SIŁY USMC:
*US Marines - wyszkolenie D8 / morale D10
1 x Unieruchomiona AAV-7 z zapasem amunicji i leków
1 x Ocalałe zgrupowanie USMC w sile 18 Marines (wiele osób rannych w różnym stopniu - determinowane losowo przed rozpoczęciem gry)
SIŁY IRACKIE:
*Irakijczycy / Fedaini - wyszkolenie D6 / morale D10 (irregulars)
1 x Zgrupowanie nieregularnych bojowników Fedainów w sile 4 komórek ( każda po 8 lub 9 osób z bronią wsparcia RPG, RPD, RPK). Siły całkowite trudne do przeliczenia - Fedainów wciąż przybywa od Tury nr 2.
Rys historyczny:
Tego samego dnia kiedy Kompania A (Alpha) ze spieszonym desantem piechoty USMC oraz towarzyszącym jej zespołem CAAT walczyła z czołgami irackimi na przedmieściach An Nasiriya, Kompania C (Charlie) wyprzedziła siły Alphy i przedzierała się przez zaciekłą obronę bojowników irackich w punkcie zwanym "Ambush Alley". Była to droga prowadząca na północ, do mostu przecinającego Kanał Saddama wzdłuż której rozciągały się irackie osiedla miasta Nasiriya. Teren był idealny dla irackich obrońców, którzy silnie ostrzeliwali kolumnę Charlie raz po raz z broni maszynowej oraz granatników RPG. Mimo to Kompania C przedarła się przez "Aleję Śmierci" i kilka amfibii AAV dostało się na drugi brzeg Kanału. W tym momencie szczęście przestało sprzyjać siłom Marines... W momencie gdy amfibie nadawały komunikat o zabezpieczeniu przeprawy oczekując na wsparcie pancerne, nadleciały dwa A-10 Thunderbolty i omyłkowo ostrzelały siły amerykańskie na wrogim brzegu Kanału zabijając sporo piechoty i niszcząc parę AAV... Całą przeprawę szlag trafił i w skutek rosnących strat w ludziach Charlie została zmuszona do natychmiastowego odwrotu, z powrotem wzdłuż "Aleji Śmierci".
Pośpiesznie sformowany konwój pięciu Amtracków z rannymi Marines rusza w morderczy wyścig z czasem do linii zajętych przez własne oddziały z Kompanii Alfa. Rannych należało natychmiast ewakuować z powodu niemożliwości ich wycofania drogą lotniczą (punkt ewakuacji rannych dla helikopterów znajdował się pod ciągłym ogniem irackiej obrony - stąd desperacka decyzja podjęta przez dowódcę Charlie). Grupa ruszyła inną trasą, lecz wkrótce w gąszczu zabudowań An Nasiriyah dostała się pod silny ogień z granatników RPG i wszystkie Amtracki zostały trafione... Jeden z nich tak mocno, że wszystkie systemy (włącznie z uzbrojeniem i napędem) przestały prawidłowo funkcjonować. Reszta kolumny bezpiecznie oddaliła się z pola walki do punktu ewakuacji medycznej Kompanii Alfa pozostawiając rozbitków z AAV-ki zdanych na siebie... W samym środku "roju" Fedainów, których z każdą chwilą przybywało więcej - kontrolę nad odciętymi rozbitkami z ustrzelonego Amtrack'a przejmuje gracz USMC...
Scenariusz dla USMC:
"Żołnierzu! Wstawaj! Jesteśmy w głębokiej dupie! Bierz swój karabin, zbieraj ludzi i gnaj do tego dwu-piętrowca ustanowić pozycję obronną!" - krzyczał lekko ranny squad leader przeładowując karabin M16. Żołnierze wysypali się z płonącego AAV. Kule i odłamki z roztrzaskiwanych fragmentów budynków latały dosłownie wszędzie. Marines szturmem przedarli się do dwupiętrowego domu nieopodal - wskazanego przez Sierżanta. Fedaini na moment jakby odpuścili. Teraz Marines mieli dogodne pole kierowania ogniem. To jest ich ostatni bastion obrony na terenie wroga... ich ALAMO!
"Sierżancie ! Tu jest jeszcze gorzej jak w Mogadiszu!" - wydarł się operator SAW posyłając długie serie w kierunku Fedainów biegnących przez ulicę...
"Amunicji na długo nam nie wystarczy! Liczcie swoje magazynki! Kiedy zajdzie taka konieczność wyznaczę dwóch śmiałków, którzy pobiegną do Amtracka po resztę amunicji i opatrunki! Tymczasem wszyscy osłaniajcie siebie nawzajem oraz tę pieprzoną AAV-kę!" - Krótką odprawę sierżanta przerwała kolejna kanonada pocisków i wystrzałów.. "Nadchodzą!!!" - zdążył wykrzyczeć drugi operator SAW...
Gracz USMC otrzyma punkty za:
- Niedopuszczenie do splądrowania rozbitej AAV (3 pkt)
- Skuteczną obronę ALAMO - żadna jednostka iracka na terenie obiektu przed końcem gry (3 pkt)
- Za dotrwanie do przybycia posiłków przed końcem tury 8. (5 pkt)
Scenariusz dla Irakijczyków:
"Allah z Wami Towarzysze ! Ustrzeliliśmy amerykański pojazd transportowy ! Jest z nami operator telewizji Al-Jazeera... To dla nas dogodny moment na parę propagandowych ujęć dla Narodu! Czas na wykorzystanie naszej przewagi liczebnej i zbesztanie tych niewiernych psów! Do ataku! Brać ich żywych lub martwych!"
Gracz strony irackiej otrzyma punktu za:
- Wszystkich zabitych/złapanych żołnierzy USMC w ALAMO (5 pkt)
- Każdego zabitego lub schwytanego żołnierza USMC poza ALAMO (1 pkt)
- Splądrowanie AAV-ki (2 pkt)
- Każdy zniszczony pojazd USMC (2 pkt)
Scenariusz ALAMO - rzut z góry... |
Rozegraliśmy trzy pełne tury pełne krwawej akcji. US Marines oczekiwali na pozycjach kiedy z wielu stron zaczęli wydostawać się w ich "Line on Sight" Fedaini... Jeden z tych manewrów zaskoczył kompletnie obrońców amerykańskich - jedna z komórek Fedainów podeszła do AAV-ki już w pierwszej turze w celu jej splądrowania (plądrowanie trwa jedną pełną turę - potem robi się test czy coś znaleziono). Amerykanie ostrzelali resztę Fedainów zmuszając ich do odwrotu - nie mogli jednak ostrzelać tych, którzy plądrowali AAV-kę... Jeden fireteam opuścił swoją pozycję w ALAMO i zaatakował zdecydowanie, lecz nieskutecznie - amerykańscy Marines bez osłony po środku stołu dostali kolejne lekkie obrażenia - ale nie zdołali powstrzymać splądrowania. Fedaini zabrali całą amunicję z Amtrack'a (od tury nr 5. należy dodać stronie USMC charakterystykę "poor supply" -1 Firepower Die - kostkę mniej ataku). W tym samym momencie samotna AAV przecięła planszę w szerokości - rozpędzona rozprawiła się z grupką Fedainów nieopodal ALAMO i pognała poza stół.
Do gry weszło sporo posiłków irackich - w tym zespół z ciężkim karabinem Dshk, lecz to nie przesądziło o zmianie sytuacji na stole - Amerykanie dzielnie stawiali opór... Aż przyszła pora na pakowanie sprzętu i niedosyt pozostał... W momencie gdy miał na stół wejść M1A1 Abrams musieliśmy kończyć i pakować się na powrót do Warszawy...
Myślę teraz jak i kiedy powtórzyć ten scenariusz w klubie :)
A teraz fotki:
Rozbita AAV i znacznik amunicji przed nią... |
Posiłki USMC podzielone na tury... |
Fedaini w natarciu ! |
ALAMO po lewej - Fedaini szturmują z prawej... |
Widok ze strony Północnej... |
Fedaini plądrują AAV-kę ! |
W momencie gdy pojawia się sprawna AAV-ka... |
Marines nie udaje się powstrzymać plądrowania... |
AAV eliminuje wszystkich Fedainów na Południe od ALAMO... |
I bezpiecznie opuszcza planszę... |
W ALAMO nadal się bronią pomimo wielu rannych... |
Fedaini w kolejnym natarciu... |
Dshk atakuje US Marines! |
AAV w ogniu... |
Fedaini przez 4 tury nie doszli do samego ALAMO... |
kolejny zajebisty AAR :) Zdjęcia też nie najgorsze, chociaż nieco większe były by lepsiejsze :D Podoba mi się ten rys historyczny, który piszesz za każdym razem przy AAR'kach :)
OdpowiedzUsuńPozdro
T
Mogę powiedzieć tylko jedno: I wish I was there.
OdpowiedzUsuńBuuuu :/
To jeszcze nie koniec - zostały 2 AAR do napisania ze stołów Afganistanu :D
OdpowiedzUsuńObiecuję że się postaram :) niedługo
OdpowiedzUsuńjak sobie przypomnę o co chodziło :)
Yori - sprawdź forum kiedy byś mógł wpaść - dawno się nie widzieliśmy... można by w końcu w coś pograć :D
OdpowiedzUsuń