Siemanko!
Nasz kolega Tomek (Thomas/Łódź) zawitał wczoraj do Warszawy :-)
Uczciliśmy to aż dwoma scenariuszami grania w Force on Force (Osprey Publishing) połączonymi spójnie w jedną całość na zasadzie kampanii. Dziś kontynuujemy drugi scenariusz - planujemy na dziś oprócz tego kolejne dwa aby "spiąć" AAR-ke z kampanii w całość i szczegółowo ją Wam przedstawić.
|
We własnej osobie -> Ja w roli Game Master'a <- "Władca Zasad" :-D |
Słowem wprowadzenia w klimat kampanii:
Jest rok 2003 - Irak. Pluton 1. Batalionu Zwiadowczego Korpusu Piechoty Morskiej (Marine Expeditionary Unit) ma kilka ważnych zadań do wykonania na przedmieściach miasta An Nassiriya. Kampania po części oparta jest na książce i serialu HBO Miniseries "Generation Kill - Czas Wojny". Na potrzeby kampanii Thomas przygotował kompletną rozpiskę plutonu zwiadu USMC na HMMWV z podziałem na Squady, Fireteamy (uwzględniająca imiona każdego z żołnierzy oraz jego rozwój na zasadach prowadzenia kampanii w Force on Force).
Pierwszym scenariuszem jest próba wyeliminowania wrogiej wartowni blokującej przejazd drogą główną do samego miasta Nassiriyah. Droga ta jest jednocześnie drogą główną wiodącą przez strategiczny punkt - most na rzece Eufrat. Wyeliminowanie wartowni i utorowanie przejazdu jest więc kluczowe dla całego natarcia sił inwazyjnych USMC. Spodziewane siły wroga to nieznanej ilości resztki garnizonu Gwardii Republikańskiej Saddama (SRG)...
Drugi scenariusz zakłada działania osłonowe prowadzone przez ten sam Pluton Zwiadu USMC. Ta sama wartownia, która została (bądź nie została zdobyta - i musi zostać ponownie podjęta próba jej uchwycenia) znowu odgrywa kluczową rolę. Saperzy z USMC muszą "zneutralizować" pozostałe betonowe bariery na drodze głównej tuż przed samą wartownią torując drogę dla nadjeżdzającej kompanii transporterów LAV-25 oraz AAV Korpusu Piechoty Morskiej. Wywiad wojskowy donosi o niezwykle nasilonej aktywności oddziałów paramilitarnych partii Baath` w okolicy. Spodziewanym przeciwnikiem są spore grupy uzbrojonych po zęby fanatycznych Fedayeen'ów...
Kilka fotek z gier dla smaczku - AAR'ki pojawią się w stosownym czasie :
Scenariusz 1 - Garnizon SRG:
|
Rzut na teren walk - niezmienny przez czas trwania kampanii |
|
Iracka Wartownia to budynki w prawej części stołu... |
|
|
Marines w swoich HMMWV wkraczają do akcji... |
|
SRG organizuje pośpiesznie obronę... |
|
Niespodziewanie dla USMC snajperzy SRG obsadzili dogodną pozycję... |
|
Zmuszając kolumnę HMMWV do rozproszenia się po ulicach i rozbicia szyku kolumny... |
CDN...
Scenariusz 2 - "Wielkie Porządki":
|
Hordy Fedayeen'ów... |
|
Podejmują próbę pokrzyżowania planów USMC... |
|
Nie wiedzą jednak, iż "na posterunku" stoją już snajperzy z Barretem... |
|
Oraz M1A2 "Beowulf" Abrams... |
|
Siły Fedayen'ów szacowane są na 70-90 osób... |
CDN...