niedziela, 14 lipca 2013

Gramy, testujemy, zmieniamy...

Witam!

 Ostatnio na tapecie sporo było gier i relacji ze starć z użyciem zasad serii Battlegroup. Królował do tej pory oryginał - czyli podstawka z Kurskiem. Ostatnimi czasy testujemy sobie potencjał pierwszego, osobnego suplementu zasad - Battlegroup: Overlord. Efekty są ciekawe, aczkolwiek delikatnie szlifujemy i zmieniamy niektóre zasady "pod siebie" stawiając na realizm i historyczność. Oto kilka zaległych fotek z potyczki mojej i Pawła "Pumby". Graliśmy sobie starcie spotkaniowe na limit 500 punktów. Amerykańska Dywizja Piechoty w dzień nie byle jaki bo 4 Lipca 2013 roku (US Independence Day) stanęła do walki przeciwko Niemcom - i jej Dywizji Pancernej, gdzieś w Normandii w 1944 roku. Jedziemy:

Teren działań - na dole moje siły US Army...
Niemiecki zwiad w akcji...
Zdobyczny, niemiecki Panhard w terenie...
Niemcy na swoich pozycjach obronnych w spalonym sadzie...
W skutek braku zwiadu po mojej stronie - Pumba zajął dogodne pozycje...
Nadchodzą Jankesi !
Robi się gorąco - Kingtiger i Pantera napierają pod moje linie obronne...
Wymiany ogniowe na dalekim dystansie... Jeden Sherman płonie...
Sprawcą zamieszania jest Pantera Pumby...
Ciężkie walki o spalony sad...
 Finał tego boju był zaskakujący - Kingtiger w końcu padł po ogniu bazooki z boku pojazdu. Moja piechota dopadła go z bocage'a. Panterę porzuciła jej załoga - została osaczona przez moją piechotę i wielokrotnie ostrzeliwana z Shermanów przestała zagrażać moim siłom. Piechota niemiecka została przetrzebiona na tyle, że dowództwo wycofało niedobitki poza rejon walk.
"Odwrót!" - ostatni rozkaz niemiecki...

5 komentarzy:

  1. Jak zwykle bardzo fajne foty świetnego stołu. Super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki ! Ze swojej strony chciałem pochwalić Wasz projekt modelarsko-figurkowy oraz potyczki w Muskets & Tomahawks. Kiedy i gdzie zazwyczaj gracie - chętnie bym zobaczył jak to hula na żywo ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny raport, jestem bardzo ciekawy waszych poprawek do systemu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Generalnie chcemy naprawić skaleczony indirect fire. Nie będzie już spekulowania i strzelania do wroga którego nie widzisz licząc na fartowne zniesienie. Tak więc nie ma dostrzegania czubków drzew, domów w oddali, w których nic się nie dzieje. Arty tylko na żywe cele, lub przed nie jeśli masz pewność i widoczne zagrożenie. Doktrynalnie ograniczamy się, że do 500 pkt (pluton)masz do dyspozycji tylko wszelakie moździerze z listy armii przypisane do twojej grupy bojowej jako "off-board" artyleria. "On board" możesz sobie mieć co chcesz jeżdzącego ciężkiego - ale tylko baterie moździerzy masz dostępne "od ręki". Coś cięższego możesz prosić przez radio i to tylko z wykupionych priority check'ów albo kupując timed barrages czyli salwy ciężkich dział w danej turze w dany punkt...

    OdpowiedzUsuń