poniedziałek, 24 lipca 2017

Trochę pulpowej inspiracji

Chciałem napisać recenzję nowego zina do Frostgrave czyli "Spellcaster", ale będąc ostatnio w Empiku wpadło mi w ręce takie cudo:


Generalnie nie kupuję prasy typu Focus i jemu podobne, jednak postanowiłem ową gazetkę choćby przekartkować dla samych obrazków. Już po pierwszych kilku stronach pobiegłem z owym magazynem do kasy. Za niecałe dziesięć złotych nabyłem kopalnię pomysłów na scenariusze do gier pulpowych w moim ulubionym klimacie, czyli z nazistami w roli głównych złych.

Oczywiście całe czasopismo przepełnione jest niestworzonymi historiami o eksperymentach naukowych III Rzeszy, niemieckich skarbach i tajnych broniach oraz planach podboju świata. Całość to istne kompendium wiedzy o tych kilku prawdziwych nazistowskich projektach oraz dziesiątkach fikcyjnych teorii wymyślanych przez lata przez pisarzy, dziennikarzy, reżyserów i grafików.

Przykładowa zawartość kilu stron, tekstu jest sporo, choć na tych zdjęciach tego nie widać:





Gazetka zawiera również sporo inspirujących ilustracji - zarówno kadrów z filmów jak i grafik oraz oryginalnych zdjęć. Oczywiście poziom absurdu i niska merytoryczna wartość tekstów sprawia, że nie można ww. publikacji rozpatrywać w innych kategoriach jak tylko rozrywkowych. Jednak jeśli chcemy stworzyć interesujący scenariusz w szeroko rozumianym uniwersum dziwnej wojny lub pulpu warto się w tę gazetkę zaopatrzyć.

4 komentarze:

  1. Daję plus za Heisenberga, uwielbiam "Breaking Bad" ;)

    Gazetka rzuciła mi się dziś w oczy w bibliotece. Jest więcej numerów, o bardzo zróżnicowanej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wczoraj oglądałem to pismo i przez chwilę myślałem właśnie o takich grach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Inne numery jako inspiracja do gier zapewne też są ciekawe. Za taką cenę warto, tak samo jeśli ktoś wykorzysta te teksty do gier rpg.
    Cieszę się, że są ludzie myślący podobnie jak ja - by korzystać z tego typu "źródeł" przy tworzeniu scenariuszy do gier bitewnych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sobie kupię. Moje ulubione klimaty. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń